Правила спілкування з ветеранами в колективі

Варто знати
вчора
|
1 хвилину Читати

Поради, що допоможуть уникнути непорозумінь і конфліктів під час спілкування з ветеранами під час їх трудової адаптації

Чого не варто робити у взаємодії з ветераном:

  • нав՚язувати допомогу та робити все за нього;
  • ставити діагнози — посттравматичний стресовий розлад, акубаротравма тощо;
  • давати непрохані поради;
  • тригерити темою війни;
  • вирішувати за ветерана й позбавляти його самостійності;
  • порівнювати бойовий досвід ветерана з досвідом інших;
  • бути нещирими — ветеран дуже тонко відчуває фальш;
  • проявляти жалість та надмірну увагу — це така сама людина, як і ви, лише з іншим життєвим досвідом;
  • оцінювати інформацію, яку ветеран повідомляє про війну;
  • змушувати говорити про травматичний досвід і переживання — це може призвести до небажаних наслідків і ретравматизації;
  • звинувачувати ветерана й дорікати за його реакції та емоції;
  • вживати кліше на кшталт «час лікує», «пора залишити все в минулому», «війна — це пекло»;
  • торкатися ветерана без дозволу.

Перелік неетичних запитань до ветерана:

  • Ти бачив загиблих або як хтось помирає?
  • Що було найгіршим на службі?
  • Радієш, що повернувся?
  • Як це — вбивати?
  • Там страшно б...
add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search