Ситуація. Згідно з НПАОП 0.00-4.15-98 до погодження змісту інструкції з охорони праці необхідно залучати керівника (фахівця) з правових питань. У штаті підприємства немає юристів. Хто в такому випадку повинен погоджувати інструкції з ОП і чи є порушенням, якщо інструкції не погоджені юристами?
Рішення. Якщо ви не погодили інструкції з охорони праці з юристом, це є формальним порушенням. У разі перевірки Держпраці може трактувати це як порушення процедури розроблення інструкцій.
Якщо в штаті підприємства немає юриста, залучіть зовнішнього фахівця або врегулюйте це питання наказом.
Рекомендуємо:
- укласти договір із зовнішнім юристом;
- затвердити розпорядження / наказ, у якому зазначити відсутність штатного юриста та обґрунтувати використання зовнішнього супроводу;
- фіксувати юридичне погодження письмово — із підписом, ПІБ, реквізитами стороннього фахівця.