Методичні рекомендації
Підбір і використання іграшок для дітей раннього віку у дошкільних навчальних закладах
Серед розмаїття предметів, що оточують дитину з перших днів життя, особливе місце посідають іграшки. Вони для неї є узагальненими матеріальними та етичними еталонами предметного світу, засобом передачі культурного досвіду поколінь, носіями тих способів дії, які малюк має засвоїти в певному віці. У системі педагогічних засобів впливу на дитину іграшки відіграють самостійну роль. Проте випадковий підбір не дає бажаного ефекту від їх використання. Лише за умови системного підходу до формування асортименту іграшок для певної вікової групи вони стають повноцінним компонентом предметного розвивального оточення дитини.
Визначальний системотвірний чинник формування асортименту іграшок — ігрова діяльність, зміст якої змінюється в процесі її розвитку. У ранньому віці ознайомлювальна предметно-ігрова діяльність з часом переходить у відображувальну, а потім — у сюжетно-відображувальну діял...