Чи розділяти інструкції з ОП і ПБ на два переліки

Організація роботи з охорони праці
20 жовтня 2025 року
|
1 хвилину Читати
user icon
Оксана Перегуда
експерт з охорони здоров’я та безпеки праці Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Як правильно діяти під час перегляду й затвердження інструкцій з охорони праці та пожежної безпеки: чи потрібно розділяти їх на два переліки? Чи існує мінімальний перелік загальних інструкцій, які повинні бути на кожному підприємстві?

Інструкції з охорони праці (ОП) і з пожежної безпеки (ПБ) — це різні види нормативних документів на підприємстві.

Найкраща практика — вести окремі переліки інструкцій:

  • з охорони праці — за професіями та видами робіт;
  • з пожежної безпеки.

Це спростить облік і допоможе контролювати строки перегляду.

Не існує чітко визначеного єдиного мінімального переліку інструкцій. Коли на підприємстві розробляють інструкції, враховують:

  • наявний штатний розпис;
  • перелік робіт із підвищеною небезпекою;
  • специфіку використовуваного обладнання, технологічних процесів і матеріалів.