Чи можна не призначати на підприємстві уповноваженого, а залишити комісію із соціального страхування?
Рішення. Не радимо так вчиняти.
Із 01.01.2023 набула чинності нова редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV (далі — Закон № 1105).
Закон № 1105 не містить норми щодо роботи комісій із соціального страхування (далі — комісія). Рішення призначити страхові виплати ухвалює страхувальник або уповноважені ним особи (ч. 3 ст. 22 Закону № 1105). Тому комісії припиняють свою діяльність, а керівник підприємства призначає соціальні виплати самостійно або наказом визначає уповноважених із соціального страхування.
Керівник може визначити декілька уповноважених, які разом розглядатимуть лікарняні та призначатимуть соціальні виплати або відмовлятимуть у їх призначенні за наявності підстав. У такому разі протокол підписують усі уповноважені, присутні на засіданні. Кожен із них несе рівнозначну відповідальність за ухвалене рішення....